DARALHAYAT NET SERVICES PDF

Banking Services Solutions. Find out more >> · Corporate Services Solutions About · Newsroom · Nets Stories · Careers · Announcements · Top-up Locations. Al-Hayat is a London-based, pan-Arab newspaper owned by Saudi Prince Khalid bin Sultan, . Currently, Al-Hayat is organized under the larger umbrella of Dar al -Hayat (Arabic: دار الحياة “Publishing House of Life”). Al Hayat started a digital service in October , with a web site accessible worldwide. In May , the. OpenNet Initiative Blog, ”Restriction on Internet Use in the Middle East on the Rise: Internet Dar al-Hayat, ”Baramij Malomatiya tadbut elaqat al-Jumhur bemaqahi

Author: Shaktir Mura
Country: Saudi Arabia
Language: English (Spanish)
Genre: Travel
Published (Last): 23 February 2017
Pages: 169
PDF File Size: 6.59 Mb
ePub File Size: 19.14 Mb
ISBN: 386-1-74822-544-7
Downloads: 79098
Price: Free* [*Free Regsitration Required]
Uploader: Kagaktilar

Archived from the original on 20 May Retrieved 1 May The publication survived 13 bombing attempts before the Lebanese Civil War finally forced it to shut down in On 30 AprilAl-Hayat reported that Hamas had taken the decision to leave Syriaciting unnamed Palestinian sources.

Archived from the original on 11 May Two security guards were wounded by one of the bombs as darahlayat exploded at the headquarters. This page was last edited on 5 Novemberat HuntingtonFrancis Fukuyamaand Daniel Patrick Moynihan —and counterparts in the Europe and the Middle East over the moral foundation for the Bush administration’s war against terrorism, with the first letter entitled “What We’re Fighting For” published in February during the U.

In Junethe Beirut bureau of the newspaper was closed due to financial difficulties. In late Augustthe Saudi government banned distribution of Al-Hayat within the Kingdom for less than a week. By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. The American rebuttal, which prompted the one-day Saudi ban of Al-Hayatinsisted that the blame rested squarely upon the governments and societies of the region: ByAl-Hayat shocked its Arab readership by establishing a bureau in Jerusalem.

As of that year, the newspaper had a daily circulation of aboutand was staffed by Muslim, Christian and Druze editors and reporters who formed “a highly professional team”, according to servives report in The New York Times. Media and Politics in the Arab World.

NETS services resume after hour-long disruption

It is more critical of the Saudi government than its main rival, Asharq Al-Awsat. The three offices in Saudi Arabia reflect the paper’s focus on the country as well as the regional division into central Riyadhwest Jeddahand eastern Dammam editions. Archived from the original on 26 December In Maythe digital service began serving mobile media, tablets and mobile phones with interactive features. Although the assassin’s motive was never conclusively determined, investigators linked the shooting to the newspaper’s criticism of the Arab nationalist movement.

  IMCA M166 PDF

Al-Hayat remained accessible to Lebanese readership only through an online edition. Retrieved 26 April The First “Scoop ” “. All articles with dead external links Articles with dead external links from June Articles with permanently dead external links Use dmy dates from April Pages using infobox newspaper with unknown parameters Articles containing Arabic-language text All articles with unsourced statements Articles with unsourced statements from September Articles with unsourced statements from January Wikipedia articles with GND identifiers.

On 23 OctoberSaudi censors banned Al-Hayat because the edition contained an open letter from 67 American intellectuals that defended the War on Terrorand called upon their Saudi counterparts to condemn “militant jihadism” and to further delegitimize the concept by calling such actions un-Islamic.

Retrieved 2 April The original Al-Hayat started as a Lebanese daily newspaper. The Times report described the newspaper as a source of “iconoclastic interviews” and “having the most influential cultural pages anywhere in the Arab worldand opening opinion pages to radical reactionary Muslim fundamentalists and virulent anti-religious liberals, pro-Iraqi [under the Saddam Hussein regime Arab nationalists as well as conservative gulf Arabs. The New York Times reported on the allegations the following day, citing the ent in Al Hayat as evidence of strained relations between Hamas and the Syrian government, as a result of the Syrian uprising.

Many columnists contributed to the op-ed pages of Al-Hayat ever since it has been relaunched in Though rather pro-West and pro-Saudi with respect to articles concerning the Arabian peninsula, it is quite open to various opinions concerning other regional questions. The international page edition generally contains eight pages of political news with marked differences from the front page focus of the Saudi edition. InAl-Hayat inaugurated a Saudi edition based in Riyadh.

While Saud Al Rayes dara,hayat holds the position of editor in chief, Jameel Theyabi serices the assistant editor in chief of the Raralhayat Edition, [4] which was launched inand has increased circulation in Saudi Arabia from 20, to almostAlthough Al Hayat is headquartered in London—the principal location for its editorial, administrative, distribution, and subscriptions offices—the paper also maintains varalhayat in ParisNeetNew YorkMoscowRiyadhJeddahDammamBeirutCairoBaghdadand Damascus.

  DGQ UNTERLAGEN PDF

The newspaper “is regarded as by far and away the best and most intensely read Arab newspaper”, according to a article in The New York Times. Retrieved 25 April The same month, Al-Hayat stopped printing it’s Lebanese edition of the international version of the paper.

The newspaper’s motto is Arabic: Reality Television and Arab Politics. Un civil War of Words: Edward Said of Columbia University was a frequent contributor.

– Free Weather Links / – No Profit Site

Its three daily editions cover local affairs in Jeddah, Riyadh and Dammam in addition to international news from the Arab world. Their columns along with selections from other regular columnists are routinely translated into English and made available on the paper’s website.

Normally 32 pages, it sometimes expands with supplements and special editions. The New York Times. Views Read Edit View history.

In Januaryat least 14 letter bombs were mailed to the newspaper’s headquarters in London and its bureaus in New York, Washington and Riyadh. From Wikipedia, the free encyclopedia. This article is about a London-based pan-Arab and Saudi newspaper. Retrieved from ” https: Who’s Who in the Arab Media”6 February Retrieved 21 October It collects news through a network of correspondents worldwide and is printed in Arab and Western cities linked by satellite to the London offices.

Other important sections include the features page, the opinion page, an extensive business section 4 pagesa culture and arts page, and a sports section 2 pagesin addition to other rotating sections on youth, as well as a miscellaneous section.

Jihad Al Khazen, who was also the founding editor in chief of the rival pan-Arab newspaper Asharq Alawsat[19] writes a twice weekly column called “Ayoon wa Azan” Arabic: